sammy hult.


på mitt förrförrförrförra jobb fanns en kille som heter jacob. jacob var nästan alltid sen och hade alltid superavancerade förklaringar om hur detta kom sig. ibland när han försovit sig tog han bilen till kontoret som låg på kungsgatan och gick därför minus en arbetsdag i pengar på grund av parkeringskostnaderna. jacob hann aldrig laga mat och om han någon gång fick för sig att ta med matlåda, innehöll den alltid bara en av de sju bitarna i kostcirkeln. till exempel den gången han endast hade med sig ett kilo bulgur. en gång talade vi om hur gott sushi är men jacob höll inte med då han menade att han inte gillade torkad köttfärs. en plötslig tystnad uppstod efter detta märkliga utlåtande, samtalet slutade där och jag vet fortfarande inte vad han menade med det.

jacob trodde för övrigt att jag hette Sammy Hult i tre veckor och var frustrerad över att han inte fann mig på facebook.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0