Ultimat helg ba.



C & jag är fan en helt okej duo. lördagkvällen verkar ju gå lite till historien som det verkar nu. en halvstulen cykel & snickerscravings. konstskapande i form av en mänsklig hög halv sex på trottoaren utanför spybar. mina revben är fan imponerande böjbara. styrdans och asgarv. biljard och isbitskrig. jag & C skedade tills vi klibbade. det var fint. vår frukost blev glass och film. typ helt ultimat kan jag tycka.

igår var det alldeles fantastiskt väder. och det är helt underbart att vädret faktiskt är det hetaste samtalsämnet som folk kommer på, även om det liksom alltid är. eller vad man säger. så fort det är sol ute, så säger alla det till varandra. som om man skulle ha missat det eller något. en vän till mig, han har en takterass på sitt hus. så vi hängde på den halva söndagen. käkade thaimat och sånt. solade. berättade historier och kollade på utsikten. tills vi kom på att det var turnering i zinken.

jag vill fan starta ett korpenlag. i fotboll. alla som känner mig satte väl i halsen nu eller något, alternativ avled i hastigt skrattanfall. men jag vill det. jag vill styra upp något. känna lagandan och skrika Kom igen nu gubbar! Bli förbannad på domaren och spotta i gräset och dricka ur en vattenflaska och kramas med hela laget när det blir mål. ha en egen målgest kanske. få blånaglar för att mina nya fotbollsskor är lite trånga, men det är ändå skönt på nåt sätt.

efter diverse roadtrippande utan mål började ett gemensamt bakelse-sug råda i vår söndagsfamilj, då det faktiskt var nationaldag och grejer så slog vi till. konsums vaniljmunkar, chokladbollar, hallongrottor och cider införskaffades. med två pizzor och youtube-festival avslutades helgen och det var väl rätt ultimat känner jag. men allt känns ju tydligen ultimat nu för tiden vilket måste vara så jävla enerverande för diverse så nu ska jag dricka upp kaffet och kirra tvätttid och måndagslanda lite.


The Mamas & The Papas – Somebody Groovy - Single Version






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0