min festis






grattis grattis grattis önskar jag min cecilia.
vi har nyss varit & firat födelsdagsungen härnei på marie leveau.
nu är det hennes tur att springa till systemet i ur & skur för att underhålla våra många vinkvällar.

hon är min vapendragare som alltid (oftast) håller med när funderingarna blir lite för märkliga.
vi är varandras bollplank när saker är på sne.
hon är hitte-påig & bangar aldrig spontana påfund.
hon dömer inte när jag gjort fel.
övertalar mig hellre att jag gjort rätt.
precis som en vän ska vara.
hon är min prio ett.
så tröttnar hon aldrig heller.
hon är ältig liksom jag och därför kan jag alltid lita på att hon vill youtuba mitt i natten.
att hon vill dricka vin & googla karlar. prata ingående om mat. eller superinvecklade världsproblem.
även om vi har gjort dessa saker en miljon gånger innan.
spelar-ingen-roll.
vi kan liksom inte ha tråkigt.


och henne tänker jag behålla så länge jag kan.
för hon är faktiskt halva mig.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0