gypsy



det är kulturfestival i stockholm. små och stora scener lite var som helst. trubadurer och band på gator & torg. det har varit mycket balkanmusik på senaste. även igår när vi såg the gypsy queens and kings på södra teaterns scen som var placerad på gustav adolfs torg. jag vill nu och för alltid klä mig i paljetter och långa kjolar. grega var bra och mäktigheten var kolossal när han ideligen bråkade med sina säkerhetsvakter på scen för att han inte fick kasta sig ut i diverse gigantiska folkhav.

solen steker luftfuktighetens procentuella mängd är lite för hög och ikväll vill jag helst typ kolla på film. den utomordentliga morgonen har gått åt till att styra upp smärre missöden som jag har för vana att orsaka. hela. jävla. tiden. pah.

kaffe och jobb.


Esma Redzepova – Abre Kako So Pijeja
Andreas Grega – Jag går när ni kommer







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0