söndag.



min säng är min borg. fåglarna som jag misstänker är bosatta precis utanför mitt fönster ger mig dåligt samvete. men jag ska faktiskt gå ut snart. ta en promenad och fläkta lungorna med våratmosfär. jag har ansträngt mig mycket lite idag. för en liten stund sen satt jag på sängkanten och studerade mitt kantnötta nagellack. lite för länge antagligen. jag blundade hårt och hoppades på att kaffet skulle koka sig självt och sedan på något vänster ta sig till min säng i min blommiga favoritkopp. detta inträffade inte, givetvis. lägenheten är tyst. spegelbilden visar fräknar och kisande ögon. jag gör en kraftansträngning och försöker snöra ihop mitt underbart risiga hår, men struntar i det av någon anledning. letar efter en okej tshirt att dra på mig. hittar en grå. den är skrynklig och gammal men luktar gott. stannar upp en liten stund. tittar på mitt kaosartade vardagsrum. jag tänker ingenting, utan skrapar lite på nagellacket och minns plötsligt mitt kaffe. hittar löv på mattan i köket. förstår inte. häller upp kaffet. återvänder till sängen.

söndagar är bra dagar. men lägenheten är tyst. jag vill kolla på film. och läsa tidningar, äta glass och sånt. nöta youtubeklipp och prata. all aktivitet sköts från sängen givetvis. precis en sån dag är det.







Kommentarer
Postat av: Anonym

så bra att du fick som du ville då



:)

2010-04-19 @ 21:24:42
Postat av: fanny

haha! jo.

2010-04-20 @ 12:30:01
URL: http://fannyschultz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0