11.00



jag skulle säga att solen fullständigt gassar utanför mitt fönster. nyss var jag ute en liten sväng. mötte en granne. precis när vi skulle passera varandra blev jag osäker på om vi skulle hälsa. jag brukar alltid hälsa, det är inte det. men hon kollade liksom ner i backen samtidigt som hon ändå log. dubbla budskap skulle man överanalytiskt kunna kalla att hon gav mig. det blev ett osäkert och lite för snabbt 'hejhej' från min sida. lite pipigt ni vet. plus att det är det första jag har sagt idag vilket betyder att jag ännu inte hunnit ställa in rösten, ljudnivån och såna grejer. så det blev lite för gällt också. sen dess har det där 'hejhej':et ekat i min hjärna. tillslut blir det ett monster och jag finner mig själv som en jävla idiot att kraxa ur sig ett hejhej på det sättet. hejhej. HEJHEJ. häjhäj. åh.

igår drack jag en öl på mälartorget. med rickard som fyllde tjutre år. vi käkade negerbollar, eller.. chokladbollar, solade och pratade om svunna tider. trevligt värre skulle jag kunna säga.

julia joggar till mig nu. så jävla hurtig. en gemensam promenad back to her place och där ska det lapas sol på balkongen. yes. jag är ledig idag. idag är ledigheten inte ångestladdad, vilket känns mycket bra.





Roy Acuff – Night Train To Memphis



Kommentarer
Postat av: lisa

åh. jag känner igen mig så mycket i det du skriver. för både dig och grannen. jag gjorde en sån här hejhej-grej idag. fast jag använde osköna "halluuu" och fick ingen respons. var tvungen och högläsa detta inlägg för helena och carro också :D underbart fanny!

2010-05-13 @ 00:21:40
URL: http://lisaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0