note to self: bankomatkort.



det kan vara vår nu. men man kan ju liksom inte ta ut något i förskott, som ni antagligen har märkt
. de (de. jag skulle vilja träffa de där "de". dom vet så jävla mycket hela tiden) säger att det kommer ligga snödrivor framme till i juni till exempel. det är så mycket grus också. det är ju förståeligt (med tanke på miniatyristiden som rådit på alla jävla gator de senaste månaderna). när jag var liten ramlade jag ofta på det där gruset. sprang för snabbt. cyklade för snabbt. var inte särskilt bra på något av dem. en gång "snubblade" (föll handlöst & flög typ två meter. som jag minns det) jag på en trehjuling som låg i vägen när det vankades pannkakor i grannhuset. kunde liksom inte spilla tid på att runda den. knäet blödde. jag blev förvånad minns jag. den äldsta granntjejen kom ut och suckade och sa att jag skulle "sluta lipa". det glömmer jag aldrig. blev så förvånad att hon sa så. jag lipade såklart ännu mer.


julia kommer hit ikväll. flyttar in en liten stund. det blir mysigt.




Johnny Flynn – The Wrote & The Writ




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0