svenskt & grötigt.



det är arn på tv. trist. jag gillar svensk film annars. jävligt mycket. inte beck då kanske. inte wallander heller. men jag menar typ låt den rätte komma in. flickan. i skuggan av värmen. hans och hennes. allting med jonas karlsson. tillsammans. lilja forever. zozo. det finns såklart många fler. det är bra skit, det är fan det. inte för att jag suktar efter dekadens och misär. utan för att många svenska regissörer kan få en att känna. utan att överdriva med vidriga splattereffekter och moralkake-slut. att fånga det riktiga hemska i den riktiga vardagen liksom. för det är ju faktiskt de hemskheterna som är de sorgligaste. tycker jag.


idag har jag kodat, fixat och grejat. hela dagen. imorgon får ni se vad, hoho.
nu käkar jag tomtegröt som fan i mig är galet underskattat. kanel är bäst och gröt är ett jävligt vidrigt ord och bara därför vill man kanske inte äta det.

första kvällen på ett tag som jag känner mig helt ledig. även fast jag inte är det. men det är en skön känsla ändå.



ha en fin kväll.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0