byggkarlar & sånt.




nu har jag tagit ut smileyn.
känner mig exposed.
som om en liten, liten kroppsdel försvunnit.

det är bygg-karlar här nu.
en balkong ska födas ur lägenheten.
så nu vet ni var ni hittar mig & förmodligen cicci också i vår/sommar.
jag skrämde förresten just livet ur en stackars bygg-gubbe nyss.
han försökte låsa upp den olåsta dörren i tron om att jag inte var hemma.
jag tänkte vara snäll och öppna åt honom och jävlar vad han blev rädd.
han flög en halvmeter och sa sen NÄMEN HEEEJ! helt anfått.
hehe.
men en sak gnager mig.
jag vet inte hur jag ska bete mig när det är främmande män i mitt hem.
ska jag bjuda på kaffe? ska jag småprata?
skämdes lite över att jag inte hunnit diska eller bäddat sängen.
pratade högt med overkligt glad röst; "OOJ jag har VERKLIGEN inte hunnit diska! HEHEHE.
Oj nämen titta sängen! jag trodde verkligen att jag hade bäddat den imorse. OJ vad stökigt det var, såhär brukar jag ALDRIG ha det annars!"
han ba mm okej whatever typ.

sen blir det helt tyst.
och då får jag panik och börjar hetsdiska och vika kläder.
för han får ju inte tro att jag är en slarver, för guds skull.
men hurfan ska jag kunna slappna av.
bara tja! sätter mig och kollar lite tevi medan du opererar bort mitt element.
nä, men det är lugnt. jag hör ungefär vad dom säger.
jag slappar lite, jobba på du.

nä ni.
jag ska hålla mig borta i fortsättningen.
blir alldeles för nervös av sånt här.

snart Kulturama.
först ägg & kaffe.




ciao.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0