det är ungt nu.




jag hänger mycket i diverse parker. mestadels skinnarviksparken. ofta ensam men ibland är mina vänner med. som igår. då drack vi vin och åt choklad och pratade lite för högt för de resterande parkhängarnas bästa. det var fint. förut skrev jag kontrakt för framtiden och det kändes bra i hjärtat. idag har jag och min hatt jobbat till klockan halv åtta, sen gick jag en överdrivet långsam promenad hem i tshirt och sandaler bara för att det är så himla varmt ute.

jag vet inte vad det är med mig. jag blir generad hela tiden. tillomed på armarna. jag känner mig tung i huvet och fnissig (hat-ord). som om jag gick på tjack. imorse satt jag med tovigt hår med en kopp nypressat kaffe i handen efter en ganska så fantastisk sovmorgon. en lukt av cigg vin och sömn.  en frukost bestående av en dag gammal yoghurt, russin och knäckemacka. solsken och sånt. jag granskade min omgivning och tänkte, det är så fint det här. någon gång långt in i framtiden kommer jag att tänka tillbaka på nu. då kommer jag att tänka, det var så fint, det där.

nu ska jag ta mina flingor och mitt kaffe och placera mig på en filt på balkongen. för det är luftballonger ute nu.




The Black Keys – Too Afraid To Love








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0