det är så med det.



telefondejtade just min vän simon. han satt i sin farmors bil on the road to jönköping. han fotograferar förstår ni. han är duktig på det också att tillägga. vi talade om karlskoga. det dekadenta och det vackra. vi talade om solnedgångar och öl och fotograferingar och reklamkampanjer. simon tycker att mitt liv är som en film. han föreställer sig att allting utspelar sig i motljus. mitt liv är inte som en film, även om det låter mycket fint att säga.

men visst känns det lite sagolikt ändå. när jag tänker efter. det finns en person jag umgås lite med. brunögd och lockig. som häller mjölk på bordet med flit för att jag ska känna mig hemma. och det gör jag. känner mig hemma alltså. och det är tamejfan alltid motljus där.



Yann Tiersen – Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0