mene tja.



i en klibbig lägenhet på södermalm ligger jag i horisontalt läge och käkar nudlar och glass. det är frissig luft och en lukt av blöta paltor blandat med tvättmedel trängs med nykokt kaffe- och shampodoft i mitt smått kaotiska, väldigt tjugoåriga hem.

stockholmsnätterna har tagits till vara på och dagtiden spenderas i en ac-sval sturegalleria. alternativt en inte lika ac-sval norrlandsgata. jag är mätt och belåten och jag och min syster har jäst och shoppat och kollat på film och ätit bröd. fruktansvärt onödigt mycket bröd.

häromkvällen spenderade jag i en park på en picknick-filt med godis och rövin och två tatuerade bakåtslickade vänner. kent spelade på långholmen och bringade livesoundtrack och nostalgi. även om en av oss trodde att det var uno svenningsson som skrivit som dom andra. det var en fin kväll som faktiskt aldrig slutade utan varade ända till arla morgonstund.


Scott Matthew – Ornament



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0