ibland så.


den här är iochförsig bara från i somras. smutsiga fötter, räkor & vin, cicci & lina. bra sommar det där.


jag har oändligt mycket bilder på min dator.
jag talar alltså, beyooond oändligt mycket bilder.
bilder som känns så fjärran att jag inte ens tror att det är jag. fast det är jag.
bilder på gamla kärlekar som man trodde var för alltid.
bilder på vänner. som man trodde var för alltid.
bilder på tusentals olika hårfärger.
bilder på tusentals olika kläder.
fester.
kvällar.
somrar & vintrar.

så tänker jag, att det jag inte visste då. det är att det är de bilderna, den tiden,
som kommer vara den perioden som jag berättar för min barn om.
för fan i helvete vad roligt det var ändå.
det var en dag i taget.
inget tillbakatittande, eller framtidsfunderingar (klart det fanns men på en rätt luddig nivå)
det var tunga ögonfransar & för mycket rouge.
det var smuggel-öl & killar.
funderingar & känslostormar.
skitsnack & gapskratt.
kompisar byttes ut och ersattes av nya.
några stannade kvar & finns med än.

nu är jag ju inte ett dugg bitter över att jag vuxit ifrån det där.
utan mer glad över att jag har haft en jävligt rolig tonårstid.
och det kom jag på nu. liksom.

håhå.
jag blir alldeles trött av att minnas.




var förresten på bio nyss.
snabba cash.
jälla bra film.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0